Geçen yıl ilk kez ziyaret ettiğim Kadıköy Geçici Hayvan ve Bakımevi’ni bu yıl da ziyaret ettim.Oradaki canlara gönüllüler yıllardır özenle,şefkatle bakıyor. Her gün sırayla yerlerinden çıkartılıp bahçelerde gezdiriliyor,seviliyor,yemekleri,ihtiyaçları sağlanıyor.
Barınak ziyaretinin önemini şöyle açıklayabilirim:
🎈 Öncelikle her canlının bu hayatta bir hikayesi var.Oraya gelen canların bir zamanlar sahipleri,yuvaları vardı.Sahiplerinden kimi hastalanmış,kimi hapse girmiş,kimi vicdansızca otoyol kenarında terk etmiş,kimi çocuğu sıkıldıktan sonra eşya gibi sokağa bırakmıştı.
🎈 Bu hikayeleri dinledikçe köpeklerin gözlerindeki acıyı,hüznü,hayal kırıklığını tahmin edebiliyorsunuz.İşte o an bir bağ kuruluyor aranızda.Empati.
🎈 Hüznünü gideremeseniz bile başını okşamak,gözlerine şefkatle bakıp,konuşmak,yürüyüş yapıp ona güven vermek keyifli vakit geçirmek ona da size de iyi geliyor. Bunun adı da : Sevgi
🎈 Stresinizi atıp,hayatın karmaşasından,tüm kötü olaylardan uzak, bu güzel anın tadını çıkarıyorsunuz.
🎈 Barınak,bakımevleri desteklenip ziyaret edilmeli.Bakıma ihtiyacı olan bu canların yaşamsal faaliyetlerini sürdürebilmeleri için barınaklar hizmet vermelidir.Çalışanlar ise; gönüllü,istekli,hayvanseverlerden oluşmalıdır.
🎈 Mama,tıbbi cihaz,ilaç desteğinde bulunabilirsiniz.
🎈 Sabah 09.00 da ziyaret edip köpeklerle vakit geçirebilirsiniz.
🎈 Sahiplenme niyetindeyseniz, birbirinizi tanıma,karşılıklı güven duygusunu geliştirmiş oluşturursunuz.Karakter analizi yaparak uyumunu gözlemlersiniz.
🎈 Sahiplenme konusu çok düşünülmesi gereken ciddi bir durumdur.Bunu barınakta yetkililerle konuşup, bilinçlenerek gerekli detayları almak faydanıza olacaktır.
🎈 Barınaklar buraya getirilen canların bakımı,sevgisi dışında ,bizim gibi düzenli ziyaret edenlerin hayvan sahiplenmesi için de faydalıdır.Bu sayede görüp,öğrenip onlardan haberdar oluyoruz.
✨️ Geçen yıldan hatırladığım çok yaşlı ve cüsseli bir köpek vardı.Adı Beton.

Onu aradı gözlerim.Korktum ölmüş olabilirdi çünkü yaşlıydı.Yeri değişmiş.Buldum tellerin ardından elimi uzattım.Az daha ısırıyordu hızla çektim parmağımı.O beni tanımamış,yeri de değiştiğinden kendini farklı hissediyordu.Olsun ben Beton’u hatırladım,iyi olduğunu gördüm ya o bana yeter🙏
🐱 Evde Diego da aklım bir yanım onu düşünüyor yalnız bıraktığım için.
Bu barınak ziyaretleri bana heyecan verirken, bir yandan vedalaşırken hüzün veriyor.Onları orada kendi hikayeleriyle bırakmak…
🦮 Hayal kırıklığına uğramış,işkence görmüş,hayata kötü başlamış bir hayvanın neden ikinci şansı olmasın ?Neden onu sevenlerle sıcak bir yuvada uyumasın?
🐕 Sahipsiz,sokak hayvanlarını koruyup onların da canlı olduğunu hatırlayalım.Onların insanlar gibi kötü duyguları olmadığını,zararsız olduklarını,yaşam mücadelesi verdiklerini hep hatırlayalım 🙏
#barınakziyareti #hayvansevgisi #hayvanhakları
#köpek #kedi #beton #inci #hayvanlarıkoruyalım









Bir Cevap Yazın